BLOG

Porady zdrowotne i dietetyczne - pyszne pomysły na dania
KONTAKT
NOWY ROK - NOWA JA. Co to jest nawyk?

NOWY ROK - NOWA JA. Co to jest nawyk?

Z początkiem roku myślimy o nowych postanowieniach. Chcemy coś zmienić w naszym życiu. Jednak zapał bardzo szybko mija i wracamy do swojej codzienności. Jak to zmienić? Co zrobić, żeby aktywność stała się naszym nawykiem.
CO TO JEST NAWYK?
Nawyk to schematyczna czynność nabyta w wyniku ćwiczeń. Dzięki nawykom łatwiej wykonujemy codzienne zadania bez większego zastanowienia.
Nawyk składa się z kilku elementów: bodziec, pragnienie, działanie i nagroda.

JAK BUDOWAĆ NAWYKI?
Nie zmieniaj wszystkiego na raz. Nie obiecuj sobie, że od dziś nie jem słodyczy, zdrowo gotuję i codziennie zaczynam ćwiczyć lub koniec z Internetem od dziś zaczynam czytać.

Zaplanuj trening 3 razy w tygodniu. Napisz kartę i powieś na lodówce. Przygotuj torbę na siłownię poprzedniego dnia i postaw ją w widocznym miejscu. Będziesz myśleć o tym, że wszystko przygotowane, a ty szukasz wymówek lub włączasz ulubiony serial. Jeśli planujesz zdrowe odżywianie, napisz na lodówce jadłospis i nie kupuj więcej produktów niż są w nim zawarte.

Rób sobie nagrody za dotrzymane obietnice. Ćwiczyć na początku może być trudno lub codziennie przygotowywać sobie zdrowe posiłki. Pomyśl jednak o satysfakcji po wykonanym zadaniu i o nagrodzie np. ulubionym serialu po treningu lub pysznej przekąsce.

Zmiany w diecie rób stopniowo. Zacznij ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu. Stopniowo zwiększaj picie wody w ciągu dnia, a przestań słodzić herbatę czy kawę lub wyeliminuj słodkie napoje. Później zajmij się zdrowszą dietą. Przygotuj sobie posiłek do pracy – możesz ugotować posiłek na dwa dni. Rób systematycznie zakupy, żeby nie łapać co popadnie z głodu. Zadbaj o lepszy sen, chodź wcześniej spać, nie przeglądaj Internetu tylko poczytaj książkę.

Upływ czasu przy tworzeniu nawyku jest Twoim sprzymierzeńcem. Początki zawsze są trudne.

Po kilku tygodniach regularnych ćwiczeń, zdrowej diety i lepszego snu zobaczysz jak twoje ciało się zmienia. Będziesz czuć się lepiej i mieć więcej energii.
Tylko pamiętaj, żeby zobaczyć zmiany w swojej sylwetce, nie wystarczy miesiąc ćwiczeń i diety. Najczęściej po miesiącu się poddajemy. Minimum trzy miesiące systematycznej dbałości o nawyk, da Tobie widoczny efekt.

Drukuj  
Save
Preferencje użytkownika dotyczące plików cookie
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Jeśli zrezygnujesz z używania plików cookie, ta strona może nie działać zgodnie z oczekiwaniami.
Akceptuję
Nie akceptuję
Czytaj więcej
Polityka Prywatności Cookies i RODO
To niewielkie informacje nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy i zapisywane na urządzeniu końcowym.
Cookies
Akceptuję
Rezygnuję
Analytics
Narzędzia służące do analizy danych w celu pomiaru skuteczności strony internetowej i zrozumienia, jak ona działa.
Google Analytics
Akceptuję
Rezygnuję